Saturday, October 2, 2010

Nazla: Berhentilah lukai aku...

Nazla telah tersedar. Namun kepalanya masih pening. Masih ada darah yang keluar dari hidungnya. Tubuhnya masih sakit!...terasa seperti dicucuk-cucuk.
Entah bila dia tertidur kembali. Mimpi tentang peristiwa itu datang lagi dan tiba-tiba dia menjerit.

"Go away!!!!!...i hates you!!!! stop hurting me!!!...

Dia mula meronta. Zairy yang baru tiba di situ kelam kabut memegang Nazla.

-Naz! Naz!...shhhhh....i am here...

Nazla yang bagai tersedar terus memeluk Zairy. Dia menangis. Bau darah menusuk. Tanganya yang dicucuk drip terbuka. Darah keluar denga lajunya. Zairy terus memeluk erat Nazla. Menenangkannya. Button untuk memanggil jururawat dipicitnya.
Sapu tangan Zairy digunakan untuk menutup luka di tangan Nazla. Mujurlah cepat jururawat tiba dan membantu menenangkan Nazla. Nazla tertidur kembali setelah diberi suntikan penenang.

Abah dan mama Nazla telah diberitahu. Zairy benar-benar risaukan Nazla. Peristiwa yang berlaku 2 minggu lepas masih jelas diingatannya. Sejak itu juga Nazla semakin tidak peduli pada kesihatan diri. Dia juga sering termenung. Wajahnya semakin sugul!..Dan ini lah yang terjadi. Dia terpaksa dirawat di hospital. Dan hanya bila dia di sini barulah mereka mendapat tahu yang dia pernah terjatuh, dan ada ketulan darah di dalam kepalanya. Ia perlu dibuang dengan segera. Dan pembedahan itu sangat berisiko.

**************

-Awak Nazla?...

Nazla terkejut ditegur kasar begitu. Entah siapa lelaki itu.

-Awak siapa?..

Suaranya agak bengang. Entah dari mana, entah siapa yang tiba-tiba menegur kasar.

-Tak payah nak sombong, saya abang Aara!. Sudah-sudahlah menganggu hidup suami adik saya!..

Suara lelaki itu kasar. Berwajah sombong!. Nazla benar-benar bengang!. Aku yang ditipu kini aku pulak dituduh membuat onar.

-Owh abang Aara. So have you ever asked your beloved adik ipar?...siapa yang mulakan?...i have nothing to do with him or them...or even u...please leave me with my life. Saya pun tak ingin pada manusia yang tak pernah mengaku itu bini dia.
Nazla mula berang dilayan sedemikian. Dia sedar bahasanya keras. Namun dia benar geram. Dia telah tinggalkan banyak benda hanya kerana Hazril. Semuanya bukan kerana kesalahan dia. Tetapi Hazril yang memulakan. Kenapa dia yang terpaksa menerima semuanya?...

Sudah cukup sakit hati dan luka yang dia lalui. Luka itu masih sakit! masih pedih! Hati sangat sakit diperlakukan begitu!.

Lelaki itu kelihatan semakin berang!

-Dah la kacau hidup orang! Nak berlagak pulak! Aku tampar jugak kang!!!

Tangannya hampir ke pipi Nazla.

-Heiiii...apa nie???.Nak tampar perempuan?..she is not ur lawan ok...

Entah bila Zairy tiba di situ. Tangan abang Aara di tepisnya. Lelaki itu sedikit terundur. Jelas dia semakin berang.

-Kau siapa?...Jangan masuk campur!

-I am his tunang!...Jangan nak tunjuk hero kat sini!

Zairy telah mula melipat lengan kemejanya. Nazla masih lagi menahan rasa marah. Hatinya semakin panas. Bencinya pada Hazril makin meluap!.

-OOO..Tunang!...ni cuba kau bagitahu kat betina gatal nie, jangan dok gatal dengan laki orang!

Nazla mula berang!.

-Jangan kurang ajar!...sebelum serang orang pergi selidik dulu!..kalau ur adik so damn good why his husband still sanggup mengaku yang dia tak pernah ada wife!...ok...since u are so good why not we just go and do police report?...bear in mind i will also report that you are trespassing my life and menghina i depan orang ramai! I dont mind to make people know about it since u and your family keep kacau me!

Lelaki itu sedikit terkejut. Zairy memeluk Nazla yang semakin berang. Wajahnya merah menahan marah.

-Kau jaga jahanam!!!!

Lelaki itu berlalu sambil meludah.

Dada Nazla masih berombak kencang! Hatinya benar-benar panas!.

-Naz, sabar sayang...sabar please...ingat Allah..

Nazla bagai tersedar dari mimpi. Bibir mula mengucap kalimah syahadah. Marahnya mula reda. Masih ada beberapa orang yang lalu di tempat letak kereta itu masih setia memandangnya. Nazla mula rasa resah. Zairy mengenggam erat tangan Nazla memberi kekuatan. Nazla dipimpinnya ke kereta. Tanpa banyak soal dia terus memandu laju. Menuju ke kedai Nazla.

Nazla hanya membisu. Dan dia menangis. Menangis sesungguh hatinya. Zairy benar-benar resah. Namun lidahnya kelu.

Sampai di kedai mujur abah Nazla di situ. Nazla terus memeluk abahnya. Meneruskan tangis. Semua memandang hairan.

-Kenapa ni sayang?...

Nazla masih menangis. Mamanya yang baru keluar dari dapur terus mendapatkan Nazla. Anaknya dipimpin ke pejabat didalam restoran. Abah Nazla terus mengajak Zairy ke pangkin di tepi Restoran.

Mereka berbual. Zairy bercerita tentang apa yang terjadi pada Nazla. Abah hanya menggelengkan kepalanya. Wajahnya sugul. Dia hanya tertunduk membisu. Lama....

-Zairy, terima kasih selamatkan Naz tadi. Risau Pak Cik. Dia tak bersalah. Pak Cik bukan kata macam nie sebab dia tu anak Pak Cik. Dia tu nampak jer macam kuat. Nak sakitkan hati orang pun tak sampai hati. Dah dugaan Tuhan pada dia macam tu. Hazril tu memang tak guna. Dia yang mulakan, sekarang kenapa pula nak buat macam semua ni salah Nazla. Nazla sanggup tinggalkan karier dia dekat JB hanya kerana apa yang Hazril dah buat pada dia. Pak Cik hanya mampu berdoa agar Nazla tabah. Beri semangat pada dia Zairy.

Abah Nazla membisu selepas itu. Zairy juga. Masing-masing kehilangan kata. Jelas ada air yang tergenang di mata lelaki tua itu. Nazla itu anak kesayangannya. Zairy sendiri simpati pada gadis manja itu. Nazla yang dia kenal sangat luhur orangnya. Suka membuat orang kelilingnya mesra dan ketawa. Gadis itu juga berhati lembut. Semua orang sayang padanya.

No comments:

Post a Comment