Saturday, April 17, 2010

Dia Nazla...


Mata tertancap pada seorang gadis yang masuk ke biliknya. Gadis itu tersangat simple. Memakai dress maroon. Dia gadis yang comel. Wajahnya murung. Dia duduk di kerusi sebelah katil Aara. Tangannya mengelus jari Aara. Sesekali dia menyeka air matanya. Lama dia begitu. Aara tak pernah kenal siapa gadis itu. Hadirnya mengundang seribu pertanyaan. Lama dia memerhati perlakuan si gadis. Kenapa mesti dia menangis?.

Hanya sendu yang kedengaran. Tak lama selepas itu si gadis keluar. Aara mengikut langkah si gadis. Kakinya menuju ke wad bayi. Seorang jururawat lalu di situ.

"Hi Nazla, awal hari ini?.." sapa jururawat yang bernama Ramlah.
"Kamil Adhan masih lelap tidur. Nak pegang dia?.

"Tak per la biar dia tidur, "
Si gadis sesekali mengelap air mata yang masih luruh. Ramlah segera memeluk gadis itu.

"Sabarlah Nazla, akak faham. Suatu hari semua orang akan tahu kebenarannya."

Aara mula terasa marah. Itu Nazla! perempuan yang dicarinya selama ini. Dia lah perempuan simpanan Hazril. Nazla masih menangis dalam pelukan Ramlah. Kenapa perlu menangis, sepatutnya dia ketawa kerana langkahnya untuk mendapat Hazril makin mudah. Terlalu banyak drama. Tiada apa yang diluahkan oleh Nazla. Dia hanya beredar setelah sendunya terkawal. hanya ucapan terima kasih pada Ramlah.

Aara kembali menatap wajah Kamil Adhan. Dia masih lena.

"Eiii...Ram...comelkan cik Nazla tu?"
Tegur jururawat ysng bernama julia.
"Ha ahhh, tapi kesian dia. semua org salahkan dia, sedangkan dia pun mangsa keadaan. hmmm"

"Kenapa ya? Cerita la, apa sebenarnya. Aku selalu tengok dia melawat Cik Aara. Dan setiap kali dia datang aku tengok dia menangis."

"Hmmm....aku sendiri tak tahu nak komen mcm mana Jue. Nazla tu adik kwn aku. Aku kenal keluarga dia. Dia sendiri tak pernah tahu Hazril tu dah berkahwin. Sekarang si Hazril, tuduh Nazla yang langgar Aara. Nazla sendiri sanggup mengundur diri. Dia dipersalahkan oleh keluarga Aara. Padahal semuanya bermula dari Hazril. Bukan Nazla yang melanggar Aara. Orang yang langgar tu Idham, anak datuk Azlan. Aku baru tahu dia tu ex Nazla. Nazla putuskan hubungan sebab dia scandal dgn kwn baik Nazla. Dia nak balas dendam pada Nazla. Biar Nazla rasa bersalah."

"Hhmmmmm....pening aku dgr cerita engkau nie, Ram. Kejap, aku nak gi jumpa Dr Mohan. Nak hantar dokumen kat dia"

Aara hanya membisu. Mungkin aku patut ambil kesempatan ini untuk mencari kebenaran. Dia berjalan ke luar hospital. Mata tertancap pada Nazla yang masih menangis didalam kereta.

"Kamil, maafkan Chik Naz...."

Aara terasa sayu, namun tuluskah air mata itu???.

No comments:

Post a Comment